Branża hoteli SPA z każdym rokiem generuje coraz większe przychody. Wynika to z decyzji podróżujących. Wiele czynników wpłynęło na taki stan rzeczy. Jednym z nich jest marketing dobrze stosowany przez kadrę menadżerską. Jak to wygląda w branży Wellness i spa?
Marketing w Wellness i spa
Estetyczne bodźce kreujące tło i odbiór usługi w sposób istotny wpływają na wartość konsumpcji. Usługi oferowane przez hotele ze spa odznaczają się nie tylko walorami użytkowymi, lecz także wartością estetyczną, która może dać unikatowe doświadczenia i emocje. One są nie tylko źródłem satysfakcji gościa hotelowego, lecz także zadowolenia. Można zatem stwierdzić, że sukces obiektu, jakim jest hotel i spa jest uzależnione nie tylko od tradycyjnych strategii marketingowych, lecz także od umiejętności menadżerskich, które pozwolą stworzyć oryginalną estetyczną usługę na rynku hotelarskim. Cały kontekst estetyki należy postrzegać, jako bodźce zapachowe, które są atrakcyjne dla klientów.
W dyskusji wielu specjalistów w branży hotelarskiej wciąż się podkreśla, że atmosfera stworzonego otoczenia odgrywa szczególną rolę w usługach wysokiej jakości i kontaktu z klientem. Stosowanie skutecznych bodźców sensorycznych kształtuje zarówno nastroje, jak i zachowania konsumentów, którzy korzystają z danych usług. Hotele ze spa od kilku lat stały się powszechnym źródłem przyjemnych i autentycznych wrażeń, będących na wyciągnięcie ręki klienta. Obecnie wykupywanie szczególnych usług bazujących na doświadczeniach sensorycznych wzbudza satysfakcje i zadowolenie nabywców, czyli w tym przypadku gości hotelowych.
Specyfika branży hotelowej spa sprawia, że kadra menedżerska musi świadomie czerpać wiedzę z podstaw marketingu sensorycznego, którego celem jest, aby każdy hotel i spa był wyposażony w odpowiednie komponenty (atrybuty), które spowodują odpowiednie bodźce sensoryczne w postaci obrazu, dźwięku, zapachu czy smaku. Wspomniane bodźce wykorzystywane w ramach marketingu sensorycznego sprawią, że konsumenci chętnie będę korzystać z hoteli spa.