W Polsce od kilku lat obserwuje się wzrost zainteresowania turystyką uzdrowiskową. Zabiegi pielęgnacyjne oraz kąpiele oferowane przez obiekty SPA, dają bodziec branży hotelarskiej. W tym artykule przeprowadzamy fachową analizę turystyki spa. Jak rynek wygląda w Polsce?
Spa hotel, jako narzędzie turystyki uzdrowiskowej
Turystyka uzdrowiskowa to jedna z najstarszych form ruchu turystycznego, jaki odbywa się na całym świecie. Literatura w ostatnich latach wyróżnia coraz więcej rozwiązań, które popularyzują turystykę uzdrowiskową. Do dużego rozwoju ruchu turystycznego tego typu przyczynił się każdy spa hotel, który powstał i świadczy usługi spa i Wellness. Rozwój takiej turystyki postępuje bardzo dynamicznie. Na rozwój wpływa również średnia stopa życia, która galopuje do góry cały czas od momentu globalizacji. Oprócz tego, społeczeństwa na całym świecie chcą dbać o zdrowie – takie myśli społeczne są bardzo zakorzenione w świadomości u cywilizowanych ludzi od maleńkości.
Nowe potrzeby klientów sprawiły, że turystyka musiała stworzyć nowe narzędzie, które by je zaspokajały. Nowe formy prowadzenia działalności hotelarskiej to znak, że właściciele chcą spełniać nowe potrzeby. Coraz więcej właścicieli decyduje się na rozszerzenie oferty. Tym samym hotel, sala konferencyjna, nocleg już nie wystarczą. Rozwój infrastruktury w formie spa hotel sprawia, że przeciążone stresem osoby związanym z czynnościami codziennego dnia mogą odpocząć na przykład w weekend lub na urlopie. W kontekście weekendu warto wspomnieć, że coraz więcej osób decyduje się na weekendowe wypady do spa.
Co oznacza pojęcie spa i Wellness?
Pojęcia spa i Wellness są traktowanie nieodłącznie w turystyce. Według literatury spa jest źródłem wód mineralnych, a Wellness nawiązuje do swoistego stylu życiu, którego celem jest uzyskanie harmonii ciała i ducha oraz utrzymanie lub polepszenie stanu zdrowia. W praktyce, aby osiągnąć taki stan, najczęściej Polacy korzystają z kąpieli, masaży oraz biczy wodnych.